Tijdens de beurs AMT Live werden op de stand van mijngrossier.nl monteurs uitgedaagd een praktijkcase op te lossen. Als hoofdprijs stond een goed gevulde gereedschapwagen klaar. Onlangs werd deze afgeleverd bij prijswinnaar autobedrijf Harold Arendsen in âs-Heerenberg.
Op AMT Live, hét evenement voor de automotive professional, kwamen hands-on kennissessies en een inspirerende beurs samen. Bij deze combinatie van theorie en praktijk was er bijvoorbeeld informatie over de ins- en outs van onder meer de nieuwe APK regels, aandacht voor de laatste trends in schadeherstel en werkplaatsproductiviteit, en waren er live tests te zien van nieuwe diagnoseapparatuur en werkplaatsequipment. In deze inspirerende omgeving was uiteraard ook de stand van mijngrossier.nl present. Hier werd duidelijk gemaakt dat mijngrossier.nl veel meer is dan een bestelsite voor onderdelen: mijngrossier.nl steunt het moderne autobedrijf ook met praktijkgerichte concepten, technische informatie en marketingtools; een echte werkplaatsassistent.
Testcase
Om de monteurs duidelijk te maken dat mijngrossier.nl een uitstekende werkplaatsassistent is, werd hen een testcase voorgelegd. De monteurs kregen een aantal technische problemen voorgeschoteld, die met behulp van nieuwe functionaliteiten van mijngrossier.nl opgelost konden worden. De case: coureur Joey van Splunteren klaagt dat zijn Renault Clio wat mankementen heeft. Tijd voor een pitstop dus. Er moet een oplossing komen voor een krakend geluid aan de voorzijde ter hoogte van de schokdempers en de wielophanging; daarnaast is er hinderlijk geruis bij het linkerzijraam van de race-Clio; bovendien werken de achterste remlichten niet, waardoor de wedstrijdleiding van het circuit Joey uit de race dreigt te nemen. Snelheid, kennis en accuratesse zijn dus geboden. De monteur moet aan de slag. Uiteraard werden de monteurs waar nodig bijgestaan door de pitcrew mijngrossier.nl., zodat de storingen, recalls en modificaties zo snel mogelijk gevonden werden.
âWerkplaats betekent continuĂŻteitâ
Uit de lange lijst met deelnemers kwam uiteindelijk een winnaar uit de bus: autobedrijf Harold Arendsen in âs-Heerenberg. De goed gevulde gereedschapswagen ging onlangs richting het oosten van het land. Directeur Harold Arendsen was enigszins verrast door het winnen van de hoofdprijs. âIk weet dat als onze chef werkplaats RenĂ© Kok zijn tanden ergens in zet, het resultaat dan altijd goed is. Maar dat we met zoveel deelnemers met de hoofdprijs naar huis gaan, is toch bijzonder.â De werknemers van autobedrijf Harold Arendsen bezochten de beurs AMT Live om meerdere redenen. âJe wilt niet alleen op technisch gebied bijblijven, maar ook goed weten wat er allemaal speelt op het gebied van communicatie met de klant, nieuwe marktbenaderingen en nieuwe concepten. Voor ons autobedrijf is de werkplaats van essentieel belang. Een goed functionerende werkplaats betekent continuĂŻteit voor je bedrijf. We investeren hier dan ook veel. In inrichting, apparatuur, gereedschap, maar ook in mensen.â Het autobedrijf uit âs-Heerenberg is van plan om op korte termijn de werkplaatsruimte uit bouwen en het vloeroppervlak zelfs te verdubbelen.
Kost Dat?
Op de stand van mijngrossier.nl maakte men tevens kennis met een aantal nieuwe concepten. Arendsen vertelt dat zijn aandacht onder meer getrokken werd door Kost Dat?. Met deze online offertemodule kan een consument op de website van het autobedrijf meteen de prijs voor reparatie- en/of onderhoudswerkzaamheden opvragen en vervolgens direct een afspraak inplannen. âWe zien dit als een extra mogelijkheid om een nieuwe klantengroep aan te trekken. Het is mooi dat de consument met Kost Dat? volledige prijstransparantie wordt geboden. Vooraf is duidelijkheid wat een specifieke reparatie of onderhoudsbeurt aan de auto kost. Dat is voor veel consumenten een belangrijk gegeven. Anderzijds kunnen we Kost Dat? inzetten als calculatiemodel voor een snelle telefonische offerte, die we de laatste tijd steeds vaker afgeven. We hebben het Kost Dat?-calculatiesysteem dan ook meteen in onze nieuwe website geĂŻntegreerd.â
TopMec
Harold Arendsen werd tijdens een bezoek van een mijngrossier.nl medewerker en automaterialengrossier Doetam (Doetinchem en Eibergen) gewezen op TopMec, dĂ© werkplaatstool voor het moderne autobedrijf, die vanaf september wordt gelanceerd. TopMec is een app voor tablets, die vooral gericht is op de monteurs van een autobedrijf. Met TopMec heeft de monteur direct toegang tot praktische autotechnische informatie. âHoewel al onze monteurs in de werkplaats toegang hebben tot een centrale computer met technische informatie, zoals van Autotools, kan TopMec voor een aantal van onze monteurs zeer interessant zijn. Ik kan mij goed voorstellen dat werkplaatsefficiency met TopMec wat hoger wordt, omdat de toegang tot de juiste informatie sneller verloopt. Het onderdeel ârecalls en modificatiesâ is natuurlijk helemaal top. Hiermee komt een monteur, voordat hij aan een klus begint, precies te weten of een bepaalde storing bekend is. Ik kan mij ook goed voorstellen dat met TopMec het proces om onderdelen te bestellen sneller en misschien wat zorgvuldiger verlooptâ, aldus Harold Arendsen.