Speciaal voor sports utility vehicles (suv’s) en lichte bedrijfswagens (lcv’s) introduceert TRW remblokken met nieuw frictiemateriaal en Cotec-coating.
De trend is nog steeds dat auto’s groter, sneller en zwaarder worden. Dat geldt met name voor suv’s en bedrijfswagens, zoals de Audi Q7, BMW X5, Nissan Qashqai en bijvoorbeeld de Mercedes Sprinter, Peugeot Boxer of VW Crafter. Het is een gegeven dat er een verband bestaat tussen snelheid en remweg: bij elke verdubbeling van de snelheid verviervoudigt de remweg. Bovendien kost het door het grotere gewicht van de auto’s aanzienlijk meer inspanning om deze voertuigen tot stilstand te brengen.
Speciaal frictiemateriaal
Remdelenfabrikant TRW heeft als toonaangevende leverancier van veiligheidssystemen daarom speciale remblokken voor de ‘zware jongens’ ontwikkeld. De blokken beschikken over nieuw ontwikkeld frictiemateriaal, dat uitstekend met extreme omstandigheden uit de voeten kan. Het frictiemateriaal is speciaal ontwikkeld voor lichte bedrijfswagens en suv‘s. De bijzondere TRW-blokken hebben een aantoonbaar sterk verbeterde remwerking, een uitermate stabiel fading-gedrag en kennen een uitstekende warmteoverdracht.
Cotec
Uiteraard zijn ook deze TRW-remblokken voorzien van de innovatieve coating Cotec. Deze speciale oppervlaktecoating zorgt voor een aanmerkelijk kortere stopafstand bij de eerste stops na het vervangen van de remblokken. In vergelijking met remblokken zonder deze coating hebben de TRW-remblokken vanaf het moment van montage een optimale frictiecoëfficiënt. Montage van de Cotec-remblokken betekent een einde van de ouderwetse inremperiode. Je klant wordt niet meer geconfronteerd met mindere remprestaties, die optreden vlak nadat de remblokken zijn vervangen. Bovendien heeft de bestuurder een beter pedaalgevoel wanneer deze met nieuwe Cotec-remblokken onderweg is.
Kortere stopafstand
Dat de Cotec-coating daadwerkelijk effect heeft en bestuurders dus kunnen rekenen op optimale remprestaties vanaf de allereerste stop, bewijzen onafhankelijke tests die zijn uitgevoerd door de Dienst Wegverkeer RDW. Uit deze tests is gebleken dat al direct na het verlaten van de werkplaats sprake is van een aanzienlijke remverbetering. De remblokken met een Cotec-coating presteren op het gebied van snelheidsvertraging en stopafstand bij de eerste stops aanmerkelijk beter dan remblokken van belangrijke concurrenten, zelfs beter dan OE-remblokken. In sommige gevallen is er sprake van een hele autolengte verschil.