Hieronder vindt u het nieuws dat in week 30 via de nieuwsbrief is gecommuniceerd. Deze keer uitgelicht in de nieuwsbrief:
- Nieuw: Hitec EPB regeleenheden
- De vindbaarheid van distributiegereedschap uitgebreid
- Uitgelicht: Hella’s olieniveausensoren
- Kwaliteitsproces Lejöfors veren
Nieuw: Hitec EPB regeleenheden
Steeds meer auto’s zijn uitgerust met EPB-remtangen. Dit creëert op zijn beurt vraag naar EPB regeleenheden.
Bij EPB-remtangen wordt het handremmechanisme niet door een mechanische overbrenging zoals een hevel of pedaal aangestuurd, maar elektronisch door een schakelaar in de auto. Een op de remtang gemonteerde regeleenheid zorgt voor het aandrukken van de remblokken.
Er zijn 17 nummers uit voorraad leverbaar voor de meest voorkomende modellen zoals:
- Volkswagen Passat (2005 t/m 2010)
- Audi A6 (2004 t/m 2011)
- BMW 1 (vanaf 2019)
- Ford Mondeo (vanaf 2014)
- Volvo V60 (2013 t/m 2018)
De regeleenheden van Hitec zijn te vinden onder de groep remhydrauliek.
De vindbaarheid van distributiegereedschap uitgebreid
Om een distributieriem of -ketting te vervangen is speciaal gereedschap vereist. FIX levert distributiegereedschap en beschikt over een ruim assortiment van 100 sets. In de nieuwste Toolspecial is een uitbreiding van 30 sets opgenomen. Hiermee heeft FIX een wagenparkdekking van ruim 70% voor alle automodellen van na het jaar 2000.
Daarnaast is het aantal autotype verknopingen de laatste tijd fors uitgebreid met 10.000 verknopingen, waardoor u nu de keuze heeft uit een nóg completer aanbod. Er zijn inmiddels meer dan 82.200 verknopingen tussen autotype en distributiegereedschappen, ruim 52.700 verknopingen op distributieriemgereedschap en 33.500 verknopingen op distributiekettinggereedschap. Ook zijn er veel OE-referenties gecrossed, waardoor via de OE-referenties de juiste artikelen te vinden zijn. Tevens is het mogelijk om het juiste gereedschap binnen Partsnet en Toolspecial op kenteken te zoeken.
Alle FIX distributiegereedschapsets worden geleverd in een luxe koffer met EVA inlay in carbon look. Welke niet alleen in de meegeleverde luxe koffer passen, maar ook perfect in de lade van een gereedschapswagen. Met de grootte van de inlays is ook rekening gehouden. Deze zijn altijd 1/1-, 2/3-, 1/3- of 1/9 deel van een lade, waardoor altijd een passende combinatie te maken is. Dus alles kan netjes opgeruimd worden. De carbon look toplaag zorgt voor extra stevigheid en voorkomt vervuiling.
Uitgelicht: Hella’s olieniveausensoren
De olieniveausensoren zorgen ervoor dat de motor niet ongemerkt met te weinig olie werkt. De technologie van ultrasone sensoren werkt volgens het looptijdprincipe en meet tijdens het rijden continu het olieniveau. Bij een draaiende motor (dynamisch meetbereik) is het vulniveau beduidend lager dan bij een stilstaande motor (statisch meetbereik).
Olieniveausensoren kunnen het olieniveau continu meten in zowel het dynamische als het statische bereik en gedurende de gehele bedrijfscyclus van de motor informatie over het olieniveau verstrekken. Hierdoor wordt voorkomen dat het olieniveau tijdens de motorrotatie tot onder het minimumniveau afneemt en de motor door onderbreking van de oliefilm wordt beschadigd. Als bijvoorbeeld het olieniveau tot onder de kritische grenswaarde is afgenomen of de olietemperatuur zeer hoog is, geeft de sensor een bijpassend waarschuwingssignaal af zodat de bestuurder bijtijds kan reageren.
Bekijk voor meer informatie ook onderstaande brochure.
Kwaliteitsproces Lesjöfors veren
Lesjöfors produceert zelf elke veer in het assortiment en garandeert dat de veren minimaal gelijk zijn aan OE kwaliteit. Er wordt alleen staal van premium kwaliteit gebruikt. Vervolgens wordt dit staal op verschillende manieren bewerkt tot een echt kwaliteitsproduct.
Vormproces en warmtebehandeling
- Het staal wordt koud gevormd tot een veervorm met behulp van computergestuurde wikkelmachines;
- Hierna is voor elke chassisveer ook een warmtebehandeling vereist:
- Harden – De veer wordt verwarmd en vervolgens afgeschrikt in olie om snel af te koelen. Dit resulteert in een hard en nogal bros materiaal.
- Temperen – De veer wordt verder verwarmd om de hardheid te verminderen maar de taaiheid te vergroten, waardoor de vereiste veereigenschappen worden verkregen.
- Stress verlagend – Een warmtebehandeling bij lage temperatuur die de staalvermoeidheid prestaties verhoogt
Kogelstralen
Alle chassisveren van Lesjöfors worden behandeld middels kogelstralen. Kogelstralen is een behandeling waarbij de veren worden geraakt met miljoenen kleine stalen kogels, dit verbetert de vermoeiingssterkte en zorgt voor een optimaal oppervlak voor de verflaag.
Testen
Alle Lesjöfors-veren worden volledig samengedrukt en getest aan OE standaarden.
Zink fosfaten en epoxypoederharsverf
Na het testen ondergaan de veren een zinkfosfaat en epoxypoederharsverf behandeling. Deze techniek geeft een uitstekende bescherming tegen corrosie, ook als er een kras in het lakoppervlak zit.
Tot slot worden de veren compleet geleverd met eindfittingen voor eenvoudige installatie.
Lesjöfors voldoet hiermee aan de ISO9001, IATF16949 en ISO14001 normen, kwaliteit gegarandeerd!
Download voor meer informatie de onderstaande flyer.
Meer van dit onderwerp weten?
Ander nieuws?
Nooit meer het laatste nieuws missen?
Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte.