Mijngrossier biedt nu een compleet programma cilinderkopdelen, zoals cilinderkoppen, pakkingsets, kopbouten en klepstoters.
Voor bijzondere, niet alledaagse onderdelen zoals cilinderkopdelen maken vele autobedrijven de gang naar de merkdealer of specialistische (revisie-)bedrijven. Deze omslachtige gang van zaken is helemaal niet nodig. Het is mogelijk om deze onderdelen gewoon online te bestellen. En razendsnel in huis te hebben. De auto met die lekkende koppakking moet immers ook zo snel mogelijk weer van de brug af. Via āmijngrossierā heeft een autobedrijf bijvoorbeeld de keuze uit ruim 260 cilinderkoppen met of zonder nokkenas. Uiteraard met de juiste pakkingsets en kopbouten van topkwaliteit. De cilinderkopdelen van āmijngrossierā worden geleverd door topfabrikanten zoals AMC (o.a. cilinderkoppen), Victor Reinz (o.a. koppakkingen en ābouten) en Febi (o.a. kleppen, klepstoters, nokkenassen, nokkenassets). Het intoetsen van het kenteken van het voertuig is voldoende om een compleet overzicht van de beschikbare cilinderkopdelen te krijgen.
Bij cilinderkopreparaties is het van groot belang om met kwaliteitsproducten te werken. Om beschadigingen te voorkomen en een veilige en demonteerbare verbinding tussen motorblok en cilinderkop te garanderen, is bijvoorbeeld het gebruik van kopbouten van topkwaliteit noodzakelijk. Mijngrossier levert kopbouten van de gerenommeerde fabrikant Victor Reinz, die eveneens koppakkingen produceert. Deze kopbouten voldoen aan de eerstemontage-eisen van de autofabrikanten en zijn optimaal afgestemd op de pakkingen waarmee ze een geheel moeten vormen.
Uit de praktijk blijkt dat bij een cilinderkopreparatie niet altijd nieuwe cilinderkopbouten gebruikt worden, terwijl dit te allen tijde dient te gebeuren. Hergebruik is niet verstandig en zal onherroepelijk een lekkende koppakking tot gevolg hebben. Kopbouten vervormen namelijk tijdens montage. Na demontage zijn kopbouten bijvoorbeeld beduidend langer dan voor montage. Dat komt niet alleen door thermische invloeden via de motorwarmte, maar ook doordat bijvoorbeeld stalen bouten anders uitzetten dan het aluminium of bimetaal van de motoren. Bovendien wordt een kopbout met de hoekverdraaingsmethode tijdens het aanhalen plastisch, dat wil zeggen blijvend, vervormd. Bij hergebruik van een kopbout is het risico zeer groot dat deze scheurt of breekt, met als gevolg dat het motorblok beschadigt. Bestel daarom altijd een set nieuwe kopbouten van topkwaliteit.