Door het gebruik van winterbanden wordt de band/wielcombinatie van een auto vaker dan voorheen ge(de)monteerd.
Het spreekt voor zich dat de belasting op de wielbouten en -moeren hierdoor groeit. Door onvermijdelijke slijtage, materiaalmoeheid en het vaak herhaaldelijk hanteren van verkeerde aanhaalmomenten is het verstandig om na gemiddeld drie grote onderhoudsbeurten de wielbouten of wielmoeren te vervangen. Het is dan raadzaam te kiezen voor bouten en moeren van topkwaliteit. Via âmijngrossier.nlâ worden bouten en moeren van Febi geleverd. Febi levert uitsluitend wielbouten en âmoeren die door de juiste afmetingen, afwerking (verzinkt, dacromet, etc.) en goede montage-eigenschappen voldoen aan OE-eisen. Bovendien zijn via âmijngrossier.nlâ de juiste wielbouten en âmoeren per autotype snel op te sporen via de onderdelensectie âWielbouten/Moerenâ.
Tip: Vermeld op de factuur dat het raadzaam is om na 50-100 kilometer na het wisselen van een wiel de aanhaalmomenten nog eens te (laten) controleren. In Duitsland is dit al verplicht. De exacte aanhaalmomenten van de stalen en lichtmetalen wielen staan per autotype gerubriceerd in de technische informatiebron AutoTools.